bootstrap theme


Ruch to zdrowie!

Chcemy skupić Waszą uwagę
na aktywności fizycznej,
w zdrowym życiu  człowieka.
Ruch jest niezbędny do poprawnego funkcjonowania organizmu.

Nasze innowacyjne rozwiązania, porpozycje POMOCY WAM
 JUŻ niebawem.

Wpływ aktywności fizycznej na nasz organizm

Dzięki aktywności fizycznej możemy m.in.: poprawić lub zachować naszą wydolność fizyczną, utrzymać odpowiednią wagę ciała, zbudować masę mięśniową, która stabilizuje stawy i kręgosłup, zwiększyć naszą odporność.

1

UKŁAD POKARMOWY

Dzięki aktywności fizycznej zwiększamy metabolizm, poprawiamy przemianę tłuszczy i pracę układu wydalniczego. Szybciej spalamy kalorie, więc zmniejszamy również masę ciała i ryzyko otyłości czy nadwagi.

2

UKŁAD NERWOWY

Ruch powoduje wydzielanie endorfin, czyli tzw. „hormonów szczęścia“. Poprawia się nasze samopoczucie, a dodatkowo dotleniamy mózg, co daje nie tylko spokojniejszy sen, ale i lepszą pamięć!

3

UKŁAD ODPORNOŚCIOWY

Aktywny fizycznie organizm jest znacznie odporniejszy na różnego rodzaju infekcje czy choroby. Ruch zmniejsza także ilość insuliny w organizmie i obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę.
Ruch może sprawić, że nie będziesz musiał zażywać leków! Dzięki aktywności m.in. zmniejsza się ból stawów czy
kręgosłupa, częstotliwość infekcji, a także poprawia przepływ krwi. Dzięki temu zbędne stają się maści czy tabletki
przeciwbólowe, leki na przeziębienie, a w niektórych przypadkach nawet te na krążenie.

4

UKŁAD ODDECHOWY

Regularna aktywność zwiększa pojemność płuc i wytrzymałość całego organizmu. W efekcie wolniej się męczymy i szybciej regenerujemy.

5

UKŁAD KRWIONOŚNY

Systematyczny wysiłek fizyczny zwiększa przepływ krwi przez naczynia krwionośne, obniża ciśnienie tętnicze, zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu, zatorów i zakrzepów. Dodatkowo obniża poziom tzw. „złego cholesterolu” i zwiększa stężenie tego dobrego, zapobiegając miażdżycy.
Gdyby połowa nieaktywnych osób zaczęła się ruszać, o 14% zmalałaby liczba hospitalizacji w związku z chorobami układu krążenia, a roczna liczba zawałów w naszym kraju mogłaby spaść o prawie 11 tysięcy

6

UKŁAD RUCHU

Ruch wzmacnia układ kostny i elastyczność mięśni, przeciwdziała osteoporozie, zapobiega zwyrodnieniom stawów, poprawia równowagę, a nawet może pomagać w leczeniu stanów bólowych.
Oprócz ogólnej sprawności, także siła mięśni maleje z wiekiem. W połączeniu z nieodpowiednią dietą może to prowadzić do większej skłonności do urazów! Aktywność fizyczna poprawia sprawność oraz stan kości i zmniejsza tym samym ryzyko kontuzji np. w wyniku upadku.

Mobirise

Zalety płynące z uprawiania sportu i aktywnego spędzania wolnego czasu.

Uprawianie sportów oraz podejmowanie wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej to idealny sposób na spędzanie wolnego czasu. Regularne „zażywanie ruchu” wpływa bowiem nie tylko na poprawę naszego zdrowia i kondycji, ale też pozytywnie oddziałuje na nastrój. Niestety, mimo tych korzyści wiele osób preferuje raczej bierny tryb życia, twierdząc, że sport nie jest dla nich. Możliwe jest jednak takie dobranie ćwiczeń, aby móc czerpać z nich przyjemność, zrelaksować się i zyskiwać zarówno korzyści zdrowotne jak i emocjonalne.

Rozwój współczesnej cywilizacji nie sprzyja aktywności. Wiele wynalazków i udogodnień eliminuje każdy zbędny ruch. Coraz więcej prac wykonuje się w pozycji siedzącej. Coraz mniej wysiłku fizycznego wymaga od nas codzienne życie. Co gorsza, idzie to w parze z niewielkim zainteresowaniem sportem i rekreacją na świeżym powietrzu.

Mobirise

Wady postawy a postawa prawidłowa

Na początku należy przede wszystkim sprecyzować kilka kwestii odnośnie do samej terminologii. Usystematyzowanie wiedzy na ten temat pozwoli na łatwiejsze zrozumienie problemów pojawiających się w obrębie naszego ciała.

POSTAWA PRAWIDŁOWA

1

Postawa prawidłowa

to atrybut zdrowych osobników właściwie rozwiniętych fizycznie i psychicznie. Dobra postawa ciała jest uzależniona od prawidłowego ukształtowania układu kostno-więzadłowego, dobrze rozwiniętego oraz wydolnego układu mięśniowego, a także sprawnie działającego układu nerwowego.

Do cech prawidłowej postawy należy zaliczyć:

– proste ustawienie głowy;

– fizjologiczne wygięcie kręgosłupa w płaszczyźnie strzałkowej i prosty kręgosłup w płaszczyźnie czołowej;

– dobrze wysklepioną klatkę piersiową, tzn. jej przednia ściana jest najbardziej wysuniętą ku przodowi częścią ciała;

– dobrze podpartą miednicę na głowach kości udowych;

– proste kończyny dolne i prawidłowe wysklepienie stóp.

POSTAWA WADLIWA

1

Postawa wadliwa

to taki stan, w którym kształt ciała, wynikający z budowy i nawykowego bądź przymusowego rozmieszczenia poszczególnych części ciała, jest niekorzystny dla organizmu. Bardzo często temu modelowi przypisuje się też stany, w których utrzymanie pozycji stojącej wymaga nadmiernego wysiłku mięśniowego i może zagrażać zbyt wczesnym zużyciem narządu ruchu i podporu.

Błędy postawy to pojedyncze odchylenia od prawidłowej postawy ciała, które nie zmieniają ukształtowania kręgosłupa. Przykładami mogą być asymetrie punktów kostnych, które wynikają z nieprawidłowego napięcia mięśniowego w konkretnych obszarach naszego ciała.

Korzyści spaceru

    Spacer wydłuża życie

    Jak wydłużyć życie o 3,5 roku? – wystarczy chodzić 30 min dziennie przez 5 dni w tygodniu. Już 15 minut dziennie wydłuża życie o 2 lata. Jeżeli chodzimy 1 godzinę dziennie, nasze życie wydłuży się o 4 lata. Aby to udowodnić badacze przebadali łącznie 650 000 kobiet i mężczyzn.

Spacer chroni serce

    30 minut marszu dziennie zmniejsza ryzyko śmierci z powodu choroby serca o ok. 35% – wystarczy przejść w tym czasie 1,5 km, aby cieszyć się mniejszym ryzykiem zgonu.

Spacer chroni przed cukrzycą

    30 minut marszu dziennie zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy o 30%. U osób chorujących na cukrzycę 15 minut spaceru po posiłku znacznie poprawi przebieg cukrzycy w wyrównuje glikemię po posiłkową. Wystarczy 4000 kroków dziennie, aby zmniejszyć ryzyko zgonu z powodu choroby serca u cukrzyka.

Spacer chroni przed upadkami ze złamaniem kości

    Silniejsze mięśnie pomagają utrzymać kości również w trakcie upadków, chodzenie poprawia równowagę, co zmniejsza ryzyko upadków. 35 minut marszu dziennie i o 40% niższe ryzyko złamania szyjki kości udowej u kobiet.

Spacer chroni przed rakiem piersi

    7 godzin marszu tygodniowo zmniejsza ryzyko rozwoju raka piersi o 14%. W trakcie leczenia choroby spacer zmniejsza objawy uboczne terapii o 40%. Regularne spacerowanie zmniejsza ryzyko nawrotu choroby o 50%

Spacer zmniejsza apetyt na słodycze

    Już 15 min marszu dziennie zmniejsza apetyt na słodycze i ich spożycie w stresowych sytuacjach o ok. 50%.

Spacer poprawia jakość snu

    Już 45 minut marszu rano sprawia, że szybciej zasypiamy wieczorem. U osób, które cierpią na bezsenność po 16 tygodniach spacerów – 30 min 3 razy w tygodniu –długość snu wydłużyła się o 46 minut.

Spacer poprawia koncentrację i ułatwia myślenie

    Chodzenie ok. 8 km tygodniowo zwiększa objętość mózgu i zmniejsza problemy z pamięcią u osób z chorobą Alzheimera. 40 min marszu dziennie przez rok wykazało w badaniach obrazowych mózgu większą siatkę połączeń u osób po 65 roku życia.

Spacer poprawia nastrój

    30 minut marszu dziennie leczy depresję identycznie jak leki przeciwdepresyjne, nawet u osób z opornością na leki.

Spacer zmniejsza bóle stawowe

    Podczas marszu stawy są lepiej nawilżone, a silniejsze mięśnie utrzymują stawy w zdrowiu. Chodzenie 8- 10 km tygodniowo zapobiega powstawaniu zapalenia stawów, procesom powodującym ból, sztywność i osłabienie. Nawet jeżeli cierpimy na chorobę zwyrodnieniową stawów, to nadal chodzenie zmniejsza ból.

Spacer zwiększa odporność organizmu na choroby

    Chodzenie poprawia pracę systemu immunologicznego i chroni przed przeziębieniem i grypą w sezonie zaziębień. 20 minut marszu dziennie i od razu 43% mniej absencji w pracy podczas sezonu grypowego. Nawet jeżeli będziemy przeziębieni, to objawy będą łagodniejsze i będą trwały krócej.

Spacer poprawia kreatywność

    U osób które łączą siedzenie z chodzeniem ilość rozwiązań problemów podwaja się w stosunku do tych, którzy tylko siedzą – następny doskonały powód, aby chodzić podczas pracy.

BĄDŹ Z NAMI!

Adres
CQ Elektronik System
Wiśniowa 15
55-003 Czernica, Polska

Dane kontaktowe
Email: e4fit.eu@gmail.com 
Tel.: 735 81 21 21 

Copyright (c) 2019 CQ Elektronik System. Warunki Korzystania | Polityka Prywatności